دیوانه

خدا همیشه به دیوانه ها حواسش هست

به واقعیت برگرد.

+ارزوها؟
-خود را میبازند ؛
در هماهنگی بی رحم هزاران در.
+بسته؟
-اری…پیوسته بسته،بسته.
-خسته خواهی شد…


.فروغ فرخزاد.
۰ موافق ۰ مخالف
من نمیدونم چه تعداد در هست. مسلما تو و فروغ هم اینو نمیدونید. اما جالبه که هر سه ما باور داریم که همه درها بسته نیست.

عاره.

یه جا دیگه تو این شعر میگه:
-و در اعماق افق؛چیزی جز دود غلیظ سیگار نخواهی دید.
+یک ستاره؟
-اری صدها صدها اما
همه در خاطره های دور.
+یک پرنده؟
-اری صدها صداها اما
همه در انسوی شب های محصور 
با غرور عبث بال زدن هاشان.

اینا که در ادامه گفته هم تاکیدهایی روی همون درهای بسته به حساب میان.
اعماق افق جز دود سیگار چیزی نمی بینی، یعنی اعماق افق من همین یکی دو متر جلوی روم هستش. در حالی که اعماق افق هزاران کیلومتر جلوتره. اشاره میکنه به بسته بودن. اونقدر بسته س که افق برای من همین یکی دو متر رو فاصله داره.
صدها ستاره در خاطره های دور. حتی الان ستاره ای پیدا نیست. چون بسته س. صدها صدها ستاره هست اما در خاطره. خاطره هایی که مربوط به زمانی هستن که درها بسته نبوده و باز بوده.
و الباقی...

در تایید نوشتم اونارو.

ولی خدایی استاد ادبیات خوبی میشدی:))

چقدر عجیب وجالب بود. نخونده بودمش.
 و عنوانت چه غم انگیز!

شعر قشنگیه:)ولی من هنوز یکی رو پیدا نکردم باهاش بخونم.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
«دیوانه بودن همیشه بد نیست
میتوانی دقیقا وسط نقطه ی انجماد بایستی
و سرت از فکری شیرین گرم سوختن باشد:)»

این طبع که من دارم با عقل نیامیزد....

آرشیو مطالب
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان