دیوانه

خدا همیشه به دیوانه ها حواسش هست

خدا یک اسم دارد ان هم رب العالمین است

پاییز یه استوری گذاشته بود از شنیدن دعوای بچه های همسایه اشون...

ورفتار بد خواهر بزرگه با کوچیکه.

که چقدر ناراحتش کرده.

 

ساکت رد شدم ولی ،

واقعا من هم با شنیدن صدای گریه ی بچه ها،

با دیدن صحنه های دعوا کردن بچه ها اذیت میشم.

 

و همش فک میکنم؛

کاش مامان بداخلاقی نشم که بچمو برای آروم کردن خودم دعوا کنم نه تربیتش.

فک میکنم این نصف راهه، اگر برای بچه ی بزرگتر مامان/بابای خوبی باشی،‌ بعد جلوش برای عضو کوچیک خانواده هم ایضا مامان/بابا ی خوبی باشی.

اولا خیلی از عقده ها و رنج ها رو ندارع که سر فرزند کوچیک تر خالی کنه.

و دوما از رفتار تو یاد میگیره.

و بقیه راه اگاهیه...اینکه اگاهی بدیم به فرزند بزرگتر و کوچیک تر که چطور دعوا ها رو مدیریت کنه،چطور رفتار کنه. 

 

 

+خداروشکر که صدای دعواهای بچه ی همسایه تموم شد😅

نه از جهت سروصدا از جهت زجه های شدید بچه ی کوچیک که دلمو ریش میکرد.

 

+خدایا،کمک کن مربی های خوبی باشیم.تو رب العالمینی هوامونو داشته باش.

 

+وقتی خودم این پست رو نگا میکنم خندم میگیره، من همونم ک می‌گفت بچه آوردن جبر بزرگیه.

ولی می‌دونید رسیدن به این نقطه برام رنج ها، رشد ها و فکر کردن های زیادی رو داشته .

مثل بیرون اومدن از شک به سمت یقیینه.و برام شیرینه واقعا:)

اینکه روند تغییرمو میبینم:)

الحمدالله.

 

 

+عنوان پست هم برگرفته از یه تیکه از کتاب سال بلوای عباس معروفی است.تامام.

 

۵ موافق ۰ مخالف

چه قشنگ بود پستت... 

من خیلی وقتها وقتی رفتار افرا  رو با بچه ها میبینیم، در حقیقت به چیزی فرای اون رفتار فکر میکنم. به تاثیری که اون رفتار داره رو ذهن بچه میذاره و موجب سلسله کارهایی در بزرگسالیش میشه.

به طرحواره هایی که برای بچه کوچیک داره ساخته میشه و خیلی وقتا، من نمیتونم جلوی ساخته شدنش رو بگیرم.

تصور کن بچه ای ک خواهرش مجبورش میکنه با گریه و زاری بگه ببخشید و به یه شکلی مجبور شده این آزار رو از مامانش پنهان کنه، چه طرحواره ای تو ذهنش شکل میگیره؟ چقدر رفتار های آینده اش تخریب میشه اگر بعدها خودش برای اصلاح خودش قدم بر نداره؟

مثل وقتایی که طرحواره های خودمو کشف میکنم. علتش رو تو کودکیم پیدا میکنم و گاهی دلم میخواد پاییز کوچولو رو بغل کنم بگم اشکال نداره....

 

میفهمم

واقعا میفهمم چی میگی،
هرچند ک نمیشه همه چیز رو اثر صرف بچگی در نظر گرفت ...
ولی واقعا بچه ها گناه دارن...

اگه بچه پسربود باید از متود های تربیتی که برات قبلا گفتم استفاده کرده😁❤️

اگه دختربود خودت میدونی 

پس بچه ای که گریه میکرد چه بود؟۲۵/

😂😂😂باشه

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
«دیوانه بودن همیشه بد نیست
میتوانی دقیقا وسط نقطه ی انجماد بایستی
و سرت از فکری شیرین گرم سوختن باشد:)»

این طبع که من دارم با عقل نیامیزد....

آرشیو مطالب
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان